пʼятницю, 16 жовтня 2015 р.

Тема: Пристрої введення та виведення даних(9 клас)

Клас: 9 

Тема: Пристрої введення та виведення даних.   Практична робота Вивчення клавіатури ПК. Робота з клавіатурним тренажером.
                                                        
     Мета:  
·        навчальна : ознайомити учнів з пристроями введення і виведення інформації, їх призначенням, характеристиками; розглянути основні групи клавіш на клавіатурі, їх призначення; ознайомитися з правилами підготовки комп’ютера до роботи та правилами техніки безпеки; сформувати навички роботи з клавіатурою;

·         розвивальна: розвивати навички роботи з клавіатурою та зорово- моторних координацій.

·        виховна: виховувати культуру користування ПК, дисциплінованість, серйозне ставлення до дотримання правил техніки безпеки під час роботи на комп’ютері.

   Обладнання:    презентація « Пристрої введення та виведення інформації», таблиця «Клавіатура», стенд з охорони праці, пожежної безпеки, інструкція з безпеки життєдіяльності, інструкції до практичної роботи №1,

   
   Тип уроку: урок вивчення нового навчального матеріалу та набуття практичних знань та вмінь.

                                                   Хід уроку
І. Організаційний момент.
    1. Вітання з учнями.
    2. Перевірка присутніх учнів.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
      До основних пристроїв ПК відносять пристрої введення – виведення інформації. Опанування роботою комп’ютера починають з вивчення головного пристрою введення інформації – клавіатури. 100% користувачів ПК зобов’язані вміти користуватися пристроями введення інформації. Що ж це за пристрої?  Думаю, що в кінці уроку ви зможете відповісти на всі питання, які стосуються пристроїв введення і виведення інформації та набудете практичних навичок роботи з клавіатурою. Будь-яка діяльність для людини має бути безпечною. Тому, продовжуючи вивчення шкільного предмету – інформатики, ми також повторимо інструкцію з правил безпечної роботи за комп’ютером.

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку.
   
ІV. Сприйняття нового матеріалу
    Пристрої введення-виведення поділяються на стандартні(основні) та нестандартні(другорядні).
До стандартних пристроїв введення-виведення відносять:
клавіатура, маніпулятор типу «миша», дисплей(монітор)
  Клавіатура-стандартний пристрій введення алфавітно-цифрової інформації.
Клавіатури різняться кількістю та розташуванням клавіш:
101-офісна клавіатура та мультимедійна.
Призначення:
Алфавітно-цифрова-для введення літер англійського,українського та російського алфавітів, цифр, розділових знаків і різних символів;
Числова-для набору чисел і знаків арифметичних дій;
Функціональна-для виконання певних операцій без введення тексту команди;
Службова-для зміни значення інших клавіш;
Керування курсором-для переміщення курсору на екрані.
Миша-пристрій за допомогою якого можна керувати місцезнаходженням курсору на екрані дисплея і вибирати об’єкти для подальшої роботи з ними.
Миші бувають:
Механічними-на нижній поверхні розташована кулька,рух якої виконує переміщення об’єкту на екрані;
Оптичними-на нижній поверхні розташовано пристрій, що випромінює світло і сприймає його відбиття від поверхні.
На екран дисплея(монітора) вводиться інформація, що набирається з клавіатури, а також результат її обробки у текстовому і графічному вигляді.
Основні технічні характеристики моніторів:
Тип монітора;    Розмір екрана по діагоналі;    Роздільна здатність.
Дисплеї бувають чорно-білі(монохромні) та кольорові.
У ПК застосовують монітори на електронно-променевих трубках та монітори на рідких кристалах.
Роздільна здатність екрана-це найбільша кількість пікселів, що використовуються для утворення зображення.
             До нестандартних пристроїв введення-виведення відносяться:
Пристрої роботи зі звуком;
Пристрої для друку;
Пристрої роботи з відео;
Пристрої сканування;
Мультимедійне обладнання;
Телекомунікаційне обладнання.
    Принтер-це пристрій, призначений для друку на папері текстової чи графічної інформації.
Типи принтерів:
Матричні-на папері точками формуються зображення від удару голок матриці через фарбувальну стрічку(тільки чорно-білі);
Струменеві-на папері формуються зображення точками від струменів фарби(чорно-білі і кольорові);
Лазерні-на папері формуються зображення запіканням сухої фарби(тонера) (чорно-білі і кольорові);
   Плотер-це пристрій для високоякісного друку графічних зображення, фото, діаграм, графіків, креслень на папері великого формату.
Основні параметри плотерів:
-розміри відтворювального зображення;
-точність інформації;
-кількість кольорів;
-швидкість друку.
    Сканер-пристрій для перенесення інформації з паперових носіїв на цифрові.
Типи сканерів:
ручні, планшетні, протяжні, барабанні.
Телекомунікаційне обладнання-використовується для забезпечення зв’язку між кількома пристроями для їх спільної роботи чи обміну інформацією.
Маршрутизатор та модем

V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Виконання завдань практичної роботи №1  (за інструкціями, які роздані всім учням).
VІ.  Підсумки уроку.
1.     Оцінювання роботи учнів під час уроку.
2.     Вправа «Позитив» (побажання сусіду  по парті чогось хорошого).

VІІ. Домашнє завдання.
1.     Прочитати  §2.2 підручника « Й.Я.Ривкінд та ін.. Інформатика.9  
клас», вивчити основні поняття.
 2. Виконати письмово завдання №2 стор.60


ПРАКТИЧНА РОБОТА N1.  Вивчення клавіатури ПК. Робота з клавіатурним тренажером.
Мета:   вивчити   клавіатуру   ПК   та      ознайомитися з  друком десятьма пальцями лівою та правою руками, одержати      практичні      навички друку   з використанням клавіатури ПК.
ПОСЛІДОВНІСТЬ ВИКОНАННЯ РОБОТИ
1.  Робота з підручником. Виконання завдання №1 практичної роботи №1 «Робота з клавіатурним тренажером» за інструкцією підручника    «Й.Я.Ривкінд та ін.. Інформатика.9 клас» стор.61.
2.  Завантажте програму „Блокнот”.
3.  Користуючись   алфавітними   клавішами наберіть малі літери українського алфавіту. Перейдіть до режиму вводу великих букв. Повторіть набір літер українського алфавіту.
4.  Користуючись   алфавітними   клавішами,   наберіть латинській алфавіт:
     
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz
5.  Перейдіть до режиму вводу великих букв. Повторіть набір літер  латинського алфавіту:    АBCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ
6.  Введіть  з   клавіатури   слова:  Backspace Shift  Enter  Insеrt  Esc  Tab.
Вилучте набрані символи
Insеrt  Esc, користуючись  клавішею Delete.
7.  Наберіть символи:  , \ . / [ ] ; ' = -

8.  Наберіть    символи: | ?:"{} ~ ! @ # $ % &*( )_ +
9.  Наберіть цифри, користуючись клавішами верхнього рядка: 1234567890 Наберіть цифри, користуючись клавішами додаткової   цифрової клавіатури. (При цьому повинно бути ввімкнено  відповідний режим).
10.   У російському   та   українському   регістрах  введіть  символи подані в п.7 і п.8.
11.   Знайдіть    українські    літери, що    не  співпадають  з російськими. Запишіть їх у зошиті. Запишіть клавіші, які змінюють мову клавіатури і клавіші, які утворюють літеру ґапостроф .
Покажіть вчителю результати виконання роботи і вимкніть комп'ютер.



Немає коментарів:

Дописати коментар